سفارش تبلیغ
صبا ویژن

world
 

http://itanalyze.com/imgs/cp.gif



 

همه چیز از جدال اپل و سامسونگ

ندا لهردی - نوآوری و اختراع ماهیت اصلی دنیای تکنولوژی است و به دلیل همین اهمیت هم هر مخترعی استفاده از اختراع و نوآوری‌اش را حق خودش می‌داند.
این موضوع در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش فروش و درآمد شرکت‌های مختلف تکنولوژی به دنبال تولید محصولات دیجیتال شخصی مانند گوشی‌های موبایل، جنجالی‌های بزرگی را در دنیای تکنولوژی به وجود آورده است. حالا دیگر حق ثبت اختراع به یک دردسر واقعی برای شرکت‌ها تبدیل شده است و حتی سیستم قضایی و دادگاه‌ها را هم درگیر کرده است.
در این سال‌ها دادگاه‌های مختلف و زیادی در زمینه حق اختراع شرکت‌های تکنولوژی برگزار شده است، اما دعوای حقوقی دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ خبرسازترین آنها بوده است.
آخرین دادگاه اما رای را به نفع شرکت اپل صادر و تایید کرد که سامسونگ در بخش‌های زیادی از موبایل‌های هوشمندش، از گوشی پرطرفدار
iPhone شرکت اپل تقلید و کپی‌برداری کرده است. با اینکه اپل درخواست جریمه 75/2 میلیارد دلاری برای سامسونگ کرده بود، اما دادگاه سامسونگ را به پرداخت جریمه نقدی 05/1 میلیارد دلاری محکوم کرد. این در حالی است که قبل از آن سامسونگ تقاضای جریمه 421 میلیون دلاری از اپل کرده بود و حالا باید چیزی بیش از دو برابر این مبلغ را به عنوان جریمه به اپل بپردازد. هیات منصفه دادگاه، شرکت سامسونگ را به دلیل نقض حق امتیاز برخی از حق اختراعات اپل در زمینه‌های طراحی و کاربری محکوم کرده که برخی از این حق اختراعات به گفته هیات منصفه «از روی عمد» نقض شده‌اند. از جمله مهم‌ترین این حق اختراعات استفاده از طراحی سری iPhone بوده که سامسونگ در بعضی از موبایل‌های هوشمندش از آن استفاده کرده است.
از طرفی شرکت گوگل که طراح و تولید کننده سیستم عامل آندروید (که در موبایل‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود) است، ابراز امیدواری کرده که این حکم باعث ایجاد محدودیت برای آندروید نشود. به گفته کارشناسان این حکم می‌تواند باعث شود که بعضی از تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند به جای آندروید به سراغ استفاده از سیستم عامل ویندوز موبایل بروند. به این ترتیب است که دعوی حقوقی اپل و سامسونگ به جنگی رقابتی و البته پنهانی میان مایکروسافت و گوگل تبدیل شده است.
بر اساس آخرین خبرها شرکت اپل تلاش‌ می‌کند تا فروش گالاکسی
S3 سامسونگ را در آمریکا ممنوع کند. حالا اپل تلاش می‌کند تا علاوه بر دریافت غرامت، از فروش برخی از محصولات شرکت سامسونگ در بازار آمریکا جلوگیری کند و در همین راستا یک بار دیگر شکایتی به همان دادگاه قبلی درباره دو محصول گالاکسی S3 و گالاکسی نوت را تنظیم و خواستار ممنوعیت فروش آنها شده است. در مقابل شرکت سامسونگ مدعی شده است که شرکت اپل حق انتخاب مشتریان را محدود می‌کند.
سامسونگ معتقد است که اپل با تلاش برای ممنوع کردن فروش تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ گالاکسی
S3 در آمریکا قصد دارد تا قدرت انتخاب مصرف کننده‌ها را محدود کند. تلاش اپل برای ممنوعیت فروش سامسونگ گالاکسی S3 در حالی صورت می‌گیرد که شرکت سامسونگ گفته است که تا ماه جولای امسال 10 میلیون دستگاه از این تلفن همراه را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

 

** آی‌فون دوست دارید؟ سامسونگ بخرید!
دنیای اقتصاد - شوخی با رای دادگاه آمریکا که بر اساس آن سامسونگ محکوم به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری به شرکت اپل شد تمامی ندارد.
در جدیدترین خبر عکسی در صفحه سایت‌های اجتماعی پخش شده که هم خنده دار و هم خلاقانه است. در این عکس که شبیه تبلیغ گوشی آی‌فون
s4 و گالکسی s3 است شما را دعوت می‌کند که اگر عاشق آی‌فون هستید پس سامسونگ بخرید.
در ادامه نیز آمده: اپل می گوید محصولات سامسونگ به طور قابل ملاحظه‌ای شبیه به محصولات اپل هستند. با صفحه نمایش بزرگ‌تر، کارآیی بهتر، امکانات بیشتر، اپلیکیشن‌های مجانی بیشتر و قیمتی پایین‌تر. گلکسی اس 3: فوق‌العاده‌ترین آی‌فون تاکنون.
در مقابل این عکس تبلیغاتی، عکس طنز دیگر نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد توسط دوستداران محصولات اپل درست شده باشد. در این عکس اپل شرکت سامسونگ را به متفاوت فکر کردن دعوت می‌کند. «متفاوت فکر کنید» شعار شرکت اپل است که توسط استیو جابز در سال 1997 و بعد از بازگشت این شرکت از ورشکستگی انتخاب شد.

 

 

http://itanalyze.com :منبع

 


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:27 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 55132