سفارش تبلیغ
صبا ویژن

world
 

مورچه ها ابداع کننده اصلی اینترنت

چاپ فرستادن به ایمیل

تا کنون از خود پرسیده اید ابداع کننده اینترنت چه کسی است؟ شاید به دانشمندان و شرکت های تجاری مهمی فکر کرده باشید اما اکنون دو دانشمند دانشگاه استنفورد مدعی اند ابداع کننده اینترنت یک شش پا، شاخکدار ، کوچک و بسیار سخت کوش است .

 

دبورا گوردون استاد زیست شناسی و بالاجی پراباکار استاد علوم رایانه می گویند مورچه های قرمز خرمن چین از همان پروتکل کنترل انتقال (TCP) در انتقال غذا بهره مندند که کاربران اینترنت برای مدیریت  انتقال داده استفاده می کنند. محققان این ارتباط مورچه ای را “Anternet ”خوانده اند.

تصویر رایج از یک کلونی مورچه ای نوعی دیکتاتوری شدید است که هر آن مورچه به یک عمر انظباط و سختگیری محکوم می شود، این استعاره زیبایی است اما واقعیت چیز دیگری است. درحقیقت در یک کلونی مورچه ای هیچ کس مسئول چیزی نیست. درست است که یک ملکه وجود دارد اما او هیچ کاری به جز تخم گذاری انجام نمی دهد.

در مورد بقیه مورچه ها باید گفت هیچ کس تصمیم گیری نمی کند، هیچ کس به دیگری نمی گوید چه بکند و هیچ ناظری در کار نیست. این امر سئوال برانگیز است، چگونه همه می دانند چه کار باید انجام دهند.

پاسخ این است که مانند رایانه ها مورچه ها از الگوریتم استفاده می کنند آنها یک مجموعه ساده از قوانین را دنبال می کنند که به هر مورچه می گوید :"اگر چنین اتفاقی روی داد این کار را انجام بده."

به عنوان مثال هر روز صبح مورچه های خرمن چین برای جستجوی غذا به بیرون از لانه می روند. اگر هیچ یک و یا تعداد اندکی از مورچه های گشت زن به لانه بازگشتند مورچه های علوفه بر که غذاها را جمع آوری می کنند در کلونی باقی می مانند.

با این حال اگر تعداد زیادی از مورچه های گشت زن بازگشتند مورچه های علوفه بر کلونی را ترک کرده و رد و اثر شیمیایی بازمانده از مورچه های گشت زن را برای رسیدن به غذا دنبال می کنند.

وسوسه انگیز است که بگوییم مورچه های علوفه بر "می دانند" غذا وجود دارد اما این امر درست نیست. مورچه های علوفه بر هیچ چیز نمی دانند. آنها به سادگی و کورکورانه از دستورالعملی که به آنها می گوید چگونه به آنچه که با آن رو به رو می شوند واکنش نشان دهند، اطاعت می کنند.

محققان چندین دهه است که می دانند مورچه ها از الگوریتم استفاده می کنند. از این الگوریتم ها در علوم رایانه به عنوان مدلی برای بهینه سازی عملیات استفاده می شود.

گوردون که 20 سال است مورچه ها را مطالعه می کند زمانی را که مورچه های خرمن چین مورچه های علوفه بر را بیرون می فرستند بررسی کرد . وی به یک الگوی رفتاری خاص برخورد و توانست با همکاری پراباکار از این راز پرده بردارد.

پراباکار گفت: این ارتباط درست مانند این است که پروتکل های اینترنتی کشف می کنند چه میزان پهن باند برای انتقال یک فایل در دسترس است.

این الگوریتمی که مورچه ها استفاده می کنند برای کشف اینکه چه میزان غذا در دسترس است درست مانند الگوریتمی است که برای پروتکل کنترل انتقال داده استفاده می شود.

الگوریتم پروتکل انتقال داده کنترل کننده  چگونگی رفتار اینترنت با داده ها است.

یک رایانه فایل را به مجموعه از بسته ها تقسیم می کند. اینها به رایانه دیگر ارسال می شوند که یک پیام تایید برای هر بسته دریافت شده ، بازگردانده می شود. اگر این پیام های تایید بسیار کند برسند سرعت رایانه انتقال دهنده کاهش می یابد. اما اگر این پیام ها سریع برسد سرعت نیز بالا می رود.

مورچه های خرمن چین نیز به همین شیوه عمل می کنند. یک مورچه گشت زن به کلونی باز نمی گردد  تا زمانی که غذا بیابد. اگر تعداد زیادی از این مورچه ها غذا بیابند با سرعت بیشتر باز می گردند و مورچه های علوفه بر بیشتری برای حمل غذا به بیرون از کلونی می روند.

با این حال اگر تعداد کمی از این مورچه ها بازگردند مورچه های کمتری نیز کلونی را ترک می کنند.

منبع:www.konjkav.com


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:35 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]

 

کشف یک جهان جدید قابل سکونت

چاپ فرستادن به ایمیل

یک سیاره دارای قابلیت سکونت بالقوه دراطراف سیاره گلیزه 163 در فاصله 501 سال نوری کشف شده است.

 

 

طبق گزارش ستاره شناسان رصدخانه گرونوبل فرانسه در نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی نجوم، این سیاره حدود هفت برابر از زمین بزرگتر بوده و در نزدیکی لبه داخلی منطقه قابل سکونت سیاره میزبان خود قرار دارد.

 

این سیاره بسته به ترکیبات و میزان عایق بودن جو آن، می‌تواند از قابلیت حیات برخوردار باشد.

محققان این سیاره را با جست‌وجو در میان لرزشهای سیاره میزبان آن توسط تلسکوپی در شیلی شناسایی کردند. طبق محاسبه آنها سیاره Gl 163c به نسبت زمین بین 30 تا 40 برابر انرژی بیشتری از خورشید خود دریافت می‌کند.

 

از آن جا که شعاع سیاره، ناشناخته باقی مانده، هنوز مشخص نیست که ترکیبات سازنده آن چه بوده؛ اما به تصور دانشمندان از ترکیبی از سنگ و آب برخوردار است.

 

ستاره گلیزه 163 یک ستاره کوتوله سرخ بوده که از خورشید کوچکتر و کم نورتر است و حداقل دو سیاره در اطراف خود دارد.نزدیکترین سیاره به ستاره میزبان Gl 163b نام داشته که 11 برابر جرم زمین بوده و دور کامل آن تنها 8.6 روز طول می‌کشد.

این در حالیست که Gl 163c با هفت برابر جرم زمین از دوره مداری 25.6 روزه برخوردار است.

همچنین امکان وجود یک سیاره سوم نیز وجود داشته که 25 برابر زمین و در فاصله بسیار دورتری بوده و دوره مداری آن 669 روز است.

 

جست‌وجو برای سیارات قابل سکونت در اطراف ستارگان کوتوله سرخ می‌تواند مسیر سریع‌تری را برای شناسایی سیارات شبیه به زمین فراهم کند.

این ستارگان کوچکتر بوده؛ از این رو، شناسایی سیارات اندازه زمین ساده‌تر است.

 

سیارات کوتوله سرخ بسیار رایج بوده و 80 درصد ستارگان در نزدیکی منظومه شمسی را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو فرصت خوبی برای شناسایی جهان‌هایی به اندازه زمین در اطراف آنها در فاصله 75 سال نوری از زمین برای فضاپیمای کپلر وجود دارد.

منبع:www.konjkav.com


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:33 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]

هواپیمایی که با قدرت فکر حرکت می‌کند!!

محققان موفق به ساخت هواپیمایی شدند که با قدرت فکر کنترل شده و حرکت می‌کند.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محققان دانشگاه ژجیانگ در ساخت این هواپیما، به منظور رمزگشایی سیگنال‌های مغزی به عنوان دستور حرکت پرواز از یک هدست برق نگار مغزی استفاده کرده‌اند.

 

با استفاده از این فناوری دستورات مغز از طریق بلوتوث به یک رایانه ارسال شده و پس از تقویت توسط لپ تاپ با کمک WiFi به هواپیما ارسال می‌شود.

 

برای تست این هواپیما، مردی بر روی صندلی چرخدار خود نشسته است و با ذهن خود هواپیمایی کوچک را هدایت می‌کند. از جمله این فرمان‌ها، فکر کردن به راست با حرکت به جلو یا فکر کردن به چپ برای دور زدن در جهت عقربه‌های ساعت است. همچنین برای اینکه هواپیما عکس بگیرد، کاربر می‌تواند هر دو چشم خود را چهار بار به هم بزند.

 

این هواپیما که «FlyingBuddy2» نام دارد، به یک دوربین مجهز است و می‌تواند با حرکت در بالای اجسام، از آنها عکس گرفته و حتی فیلمبرداری کند. دستورات حرکت این هواپیما بسیار ساده است.

 

ویژگی این فناوری جدید این است که هواپیما بدون دخالت هیچ عنصر فیزیکی انسانی به حرکت در می‌آید و تنها قدرت فکر در حرکت آن دخیل است.

 

هدف از طراحی این فناوری توسط محققان چینی در مرحله اول ارائه ابزاری برای کمک به معلولان است، تا با یک جفت چشم اضافی دورنمایی بیش از انسان‌های دیگر را ببینند.

منبع:www.isna.ir


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:30 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]

http://itanalyze.com/imgs/cp.gif



 

همه چیز از جدال اپل و سامسونگ

ندا لهردی - نوآوری و اختراع ماهیت اصلی دنیای تکنولوژی است و به دلیل همین اهمیت هم هر مخترعی استفاده از اختراع و نوآوری‌اش را حق خودش می‌داند.
این موضوع در سال‌های اخیر و به دنبال افزایش فروش و درآمد شرکت‌های مختلف تکنولوژی به دنبال تولید محصولات دیجیتال شخصی مانند گوشی‌های موبایل، جنجالی‌های بزرگی را در دنیای تکنولوژی به وجود آورده است. حالا دیگر حق ثبت اختراع به یک دردسر واقعی برای شرکت‌ها تبدیل شده است و حتی سیستم قضایی و دادگاه‌ها را هم درگیر کرده است.
در این سال‌ها دادگاه‌های مختلف و زیادی در زمینه حق اختراع شرکت‌های تکنولوژی برگزار شده است، اما دعوای حقوقی دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ خبرسازترین آنها بوده است.
آخرین دادگاه اما رای را به نفع شرکت اپل صادر و تایید کرد که سامسونگ در بخش‌های زیادی از موبایل‌های هوشمندش، از گوشی پرطرفدار
iPhone شرکت اپل تقلید و کپی‌برداری کرده است. با اینکه اپل درخواست جریمه 75/2 میلیارد دلاری برای سامسونگ کرده بود، اما دادگاه سامسونگ را به پرداخت جریمه نقدی 05/1 میلیارد دلاری محکوم کرد. این در حالی است که قبل از آن سامسونگ تقاضای جریمه 421 میلیون دلاری از اپل کرده بود و حالا باید چیزی بیش از دو برابر این مبلغ را به عنوان جریمه به اپل بپردازد. هیات منصفه دادگاه، شرکت سامسونگ را به دلیل نقض حق امتیاز برخی از حق اختراعات اپل در زمینه‌های طراحی و کاربری محکوم کرده که برخی از این حق اختراعات به گفته هیات منصفه «از روی عمد» نقض شده‌اند. از جمله مهم‌ترین این حق اختراعات استفاده از طراحی سری iPhone بوده که سامسونگ در بعضی از موبایل‌های هوشمندش از آن استفاده کرده است.
از طرفی شرکت گوگل که طراح و تولید کننده سیستم عامل آندروید (که در موبایل‌های هوشمند سامسونگ به کار می‌رود) است، ابراز امیدواری کرده که این حکم باعث ایجاد محدودیت برای آندروید نشود. به گفته کارشناسان این حکم می‌تواند باعث شود که بعضی از تولیدکنندگان موبایل‌های هوشمند به جای آندروید به سراغ استفاده از سیستم عامل ویندوز موبایل بروند. به این ترتیب است که دعوی حقوقی اپل و سامسونگ به جنگی رقابتی و البته پنهانی میان مایکروسافت و گوگل تبدیل شده است.
بر اساس آخرین خبرها شرکت اپل تلاش‌ می‌کند تا فروش گالاکسی
S3 سامسونگ را در آمریکا ممنوع کند. حالا اپل تلاش می‌کند تا علاوه بر دریافت غرامت، از فروش برخی از محصولات شرکت سامسونگ در بازار آمریکا جلوگیری کند و در همین راستا یک بار دیگر شکایتی به همان دادگاه قبلی درباره دو محصول گالاکسی S3 و گالاکسی نوت را تنظیم و خواستار ممنوعیت فروش آنها شده است. در مقابل شرکت سامسونگ مدعی شده است که شرکت اپل حق انتخاب مشتریان را محدود می‌کند.
سامسونگ معتقد است که اپل با تلاش برای ممنوع کردن فروش تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ گالاکسی
S3 در آمریکا قصد دارد تا قدرت انتخاب مصرف کننده‌ها را محدود کند. تلاش اپل برای ممنوعیت فروش سامسونگ گالاکسی S3 در حالی صورت می‌گیرد که شرکت سامسونگ گفته است که تا ماه جولای امسال 10 میلیون دستگاه از این تلفن همراه را در سراسر جهان به فروش رسانده است.

 

** آی‌فون دوست دارید؟ سامسونگ بخرید!
دنیای اقتصاد - شوخی با رای دادگاه آمریکا که بر اساس آن سامسونگ محکوم به پرداخت غرامت یک میلیارد دلاری به شرکت اپل شد تمامی ندارد.
در جدیدترین خبر عکسی در صفحه سایت‌های اجتماعی پخش شده که هم خنده دار و هم خلاقانه است. در این عکس که شبیه تبلیغ گوشی آی‌فون
s4 و گالکسی s3 است شما را دعوت می‌کند که اگر عاشق آی‌فون هستید پس سامسونگ بخرید.
در ادامه نیز آمده: اپل می گوید محصولات سامسونگ به طور قابل ملاحظه‌ای شبیه به محصولات اپل هستند. با صفحه نمایش بزرگ‌تر، کارآیی بهتر، امکانات بیشتر، اپلیکیشن‌های مجانی بیشتر و قیمتی پایین‌تر. گلکسی اس 3: فوق‌العاده‌ترین آی‌فون تاکنون.
در مقابل این عکس تبلیغاتی، عکس طنز دیگر نیز وجود دارد که به نظر می‌رسد توسط دوستداران محصولات اپل درست شده باشد. در این عکس اپل شرکت سامسونگ را به متفاوت فکر کردن دعوت می‌کند. «متفاوت فکر کنید» شعار شرکت اپل است که توسط استیو جابز در سال 1997 و بعد از بازگشت این شرکت از ورشکستگی انتخاب شد.

 

 

http://itanalyze.com :منبع

 


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:27 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]

تا حالا دقت کردین تو همه فیلما ادم پولدارا یا سرطان دارن یا بد بخت بی چاره و تنهان !؟
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
دقت کردین بیشتر مواقع احساس می کنیم گوشیمون زنگ خورده ! بعد که نگاه میکنیم میبینیم یه توهم ویبره ای بیش نبوده ؟
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین تعداد خواننده های ایران ، از شنونده ها داره بیشتر میشه ؟
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین شعور اگه خریدنیم بود بعضیا از کنارش رد میشدند ! بازم نمی خریدند ؟
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین تو فیلما وقتی پلیسه دنبال مجرمه س یا مجرمه دنبال پلیسه همیشه میگه : من اونو میخوام . . . زنده !
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین تو این فیلما که نشون میدن هر کی می افته تو آب اصلا شنا بلد نیست ولی اون که بیرن واستاده در حد یه غریق نجات کامله !
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین همیشه وقتی حوله رو تو حموم میخوای برداری یکی از لباسات میفته رو زمین خیس میشه ؟!
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین دو ساعت درس میخونی ساعتو نگاه میکنی میبینی نیم ساعت گذشته !
نیم ساعت میای پای کامپیوتر ساعتو نگاه میکنی میبینی دو ساعت گذشته ؟!
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین وقتی تو  زندگیتون یه روزنه ی امید پیدا میشه سریع یه پترس فداکار پیدا میشه که دستشو بکنه توش ؟
♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠تا حالا دقت کردید♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
تا حالا دقت کردین وقتی موبایلتون میوفته زمین سریع برش میدارین ببینین ، چیزیش شده یا نه ولی وقتی رفیقتون می خوره زمین هرهر بهش می خندین !

منبع:www.beytoote.com


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 11:50 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 55271