سفارش تبلیغ
صبا ویژن

world
 

هواپیمایی که با قدرت فکر حرکت می‌کند!!

محققان موفق به ساخت هواپیمایی شدند که با قدرت فکر کنترل شده و حرکت می‌کند.

 

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محققان دانشگاه ژجیانگ در ساخت این هواپیما، به منظور رمزگشایی سیگنال‌های مغزی به عنوان دستور حرکت پرواز از یک هدست برق نگار مغزی استفاده کرده‌اند.

 

با استفاده از این فناوری دستورات مغز از طریق بلوتوث به یک رایانه ارسال شده و پس از تقویت توسط لپ تاپ با کمک WiFi به هواپیما ارسال می‌شود.

 

برای تست این هواپیما، مردی بر روی صندلی چرخدار خود نشسته است و با ذهن خود هواپیمایی کوچک را هدایت می‌کند. از جمله این فرمان‌ها، فکر کردن به راست با حرکت به جلو یا فکر کردن به چپ برای دور زدن در جهت عقربه‌های ساعت است. همچنین برای اینکه هواپیما عکس بگیرد، کاربر می‌تواند هر دو چشم خود را چهار بار به هم بزند.

 

این هواپیما که «FlyingBuddy2» نام دارد، به یک دوربین مجهز است و می‌تواند با حرکت در بالای اجسام، از آنها عکس گرفته و حتی فیلمبرداری کند. دستورات حرکت این هواپیما بسیار ساده است.

 

ویژگی این فناوری جدید این است که هواپیما بدون دخالت هیچ عنصر فیزیکی انسانی به حرکت در می‌آید و تنها قدرت فکر در حرکت آن دخیل است.

 

هدف از طراحی این فناوری توسط محققان چینی در مرحله اول ارائه ابزاری برای کمک به معلولان است، تا با یک جفت چشم اضافی دورنمایی بیش از انسان‌های دیگر را ببینند.

منبع:www.isna.ir


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 11:30 عصر ] [ shadim ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 55305